SEO analýza, která se vyplatí

Základem pro efektivní optimalizaci pro vyhledávače je vždy zpracování SEO analýzy webu. Mnoho firem se už v minulosti spálilo, když si bez rozmyslu objednaly nějakou lákavou SEO službu slibující hodně muziky za málo peněz. Většinou to dopadlo tak, že se jejich pozice ve výsledcích vyhledávání nejenže neposunuly nahoru, ale naopak propadly. Je to dáno tím, že každý web je jiný a každá firma má jiné cíle. Existují oblasti SEO, na které by se měla každá firma při optimalizaci zaměřit, ale neexistuje jednotný návod na SEO fungující pro všechny weby. Proto je nezbytné začít komplexní SEO analýzou.

SEO analýzu vždy zpracuji tak, aby vaše investice do SEO vedla k dosažení vašich cílů.

Většina mých kolegů se snaží pokrýt oba největší vyhledávače u nás, Google.cz i Seznam.cz, a dělat SEO pro oba. Já se specializuji pouze na SEO pro vyhledávač Google a mám pro to několik důvodů. První důvod je ten, že Google už u nás několik let (od roku 2014) vítězí nad Seznamem v poměru vyhledávání a rozdíl mezi nimi se neustále zvyšuje. Na konci roku 2019 byl tento poměr 76:24, na mobilních telefonech dokonce 82:18 ve prospěch Googlu. Druhým důvodem je fakt, že každý z vyhledávačů používá odlišný algoritmus pro hodnocení webových stránek a řazení výsledků vyhledávání. Je proto nemožné dělat perfektní optimalizaci pro oba současně. A je tu ještě třetí důvod – o vyhledávacím algoritmu Googlu toho víme přece jenom o něco více než o tom, který používá Seznam.

Jak bude fungovat spolupráce?

Po zaslání poptávky po SEO analýze vám předběžně nacením svoji práci. Pokud se domluvíme, dostanete ode mě úvodní dotazník s cca 45 otázkami týkajícími se vaší firmy, webu, dosavadního marketingu atd. Všechny tyto informace pro mě budou důležité proto, abych se dozvěděl něco málo o vaší firmě a vašich cílech, a byl tak schopný navrhnout co nejefektivnější strategii optimalizace webu. Čím více informací mi poskytnete, tím větší je šance, že v důsledku ušetříte hodně času i peněz. Kvalita výstupu bude ovlivněna i tím, jestli mi poskytnete přístupy do důležitých nástrojů jako Google Analytics a Google Search Console. V závislosti na velikosti projektu vám pošlu zpracovanou analýzu do 7-14 dnů.

Co bude SEO analýza obsahovat?

Výstupem SEO analýzy bude:

  • analýza klíčových slov ve formátu XLSX
  • deseti až dvacetistránkový dokument ve formátu PDF obsahující návrh na úpravu architektury webu na základě analýzy klíčových slov, SEO analýzu všech faktorů ovlivňujících výkonnost vašeho webu ve vyhledávači Google, vyhodnocení všech nedostatků webu a návrhy jejich řešení, návrh SEO strategie s určením priorit a odhadem potřebné investice do jednotlivých úkonů
  • zazipovaná složka se všemi posbíranými daty (především v tabulkách XLSX) potřebnými ke zpracování SEO analýzy a vyhodnocení problémů

Jaké oblasti budou v SEO analýze zahrnuté?

  • Klíčová slova
  • Architektura webu a navigace
  • Obsah webu
  • Technický stav webu
  • On-page faktory
  • Off-page faktory
  • Vyhodnocení všech problémů a návrhy řešení
  • Návrh SEO strategie s určením priorit
  • Nacenění následných prací na SEO

Cena za zpracování analýzy se bude odvíjet od mé hodinové sazby 1 000 Kč za 1 hodinu práce a bude záviset na cílech zadavatele, účelu a rozsahu webu. Většina webů se tak vejde do rozmezí 12 000 – 30 000 Kč. V ceně je zahrnuta i následná osobní nebo telefonická konzultace.

Zanechte mi zprávu nebo zadejte poptávku

* povinné pole